LİKYA YOLU BÖLÜM 5 / OLİMPOS – KARAÖZ

Likya Yolunun 5. Kısmını Ekim sonu yürümeyi planladık. En son Mayıs ayında Çıralı-Göynük etabından sonra bu kez Olimpos-Adrasan-Karaöz parkuru için Olimpos’a gidiyoruz. 27 Ekim Perşembe akşamı İzmir’den iki araç yola çıkarak, 28 Ekim gece yarısı Karaöz’e geldik. Burada sahilde konaklayıp sabah erkenden kalkıp bir aracımızı da burada bırakarak tek araçla Olimpos’a geçtik. Olimpos’a vardıktan sonra hızlıca kahvaltı yapıp, yürüyüşümüze başladık. Olimpos’ta antik kentin içinden geçilen bölüm tellerle kapatılmış, görevliler bize bu bilgiyi verdikten sonra, Likya Yolu’na Dersane sektörüne giden yol üzerindeki soldaki son kampingin bitişiğinden devam eden patikadan dik bir çıkış ile geçiş yapabildik. Olimpos’tan başlayan parkur sürekli çıkış, tepe noktası ve inişin ardından Adrasan’a ulaşıyor. Sonrasında Adrasan sahil, inişli çıkışlı bir parkur, Gelidonya Feneri ve en sonda Karaöz’e ulaştık. 2 günlük olan bu parkurun 2.günü biraz uzun ve yorucu oluyor, patikalar ise Likya Yolu’nun en net patikaları diyebilirim. Parkurda çok az seviyede çöp vb. vardı. Bu durum oldukça hoşumuza gitti.

Parkur                :

1. Gün: Olimpos – Adrasan, (14,26km +752m -756m)
  2. Gün: Adrasan – Gelidonya Feneri – Karaöz, (22,61km +896m -887m)

Konaklama        : Çadır (Adrasan Sahil, Karaöz Sahil)

Hava durumu   : Güneşli 11-29 derece aralığında

Tarih                   : 28-29 Ekim 2022

1. Gün – Olimpos – Adrasan

2 araçla 5 kişilik ekip olarak İzmir’den 27 Ekim Perşembe akşamı yola çıkarak, Cuma gece yarısı Karaöz’e ulaştık. Karaöz sahile çadır kurarak sabaha kadar güzelce dinlendik. Sabah erkenden kalkıp bir aracımızı da burada bırakarak tek araçla Olimpos’a geçtik. Olimpos’a vardıktan sonra hızlıca kahvaltı yapıp, yürüyüşümüze başladık. 2 günlük yolumuzda ilk gün parkur üzerinde su kaynağı olmaması nedeniyle yanımıza 3’er lt su aldık. Likya Yolu patikasına Olimpos Milli parkın içine girdikten geçiş yapıyorduk. O bölgenin telle kapatılarak artık Milli park içinden geçiş yapılmadığı bilgisini görevlilerden öğrendik. Likya Yolu’na kaya tırmanış bölgesi olan Dersane sektörüne giden yol üzerindeki soldaki son kampingin bitişiğinden devam eden patikadan dik bir çıkış ile geçiş yapabildik. Buradan itibaren Musa Dağı’nın eteklerine kadar devamlı olarak yükselen bir parkur olarak devam ediyor. Parkur üzerinde su kaynağı bulunmamakla birlikte, parkurun en yüksek noktasında çadırdan bir çay ocağı bulunmaktadır. Manzaranın da güzel olduğu bu noktada kurulan bu yerde çay, su vb. bulunmaktadır. Bizim yanımızda gerekli ekipman ve malzemeler bulunduğu için buradan bir şey almadık, çadır bölgesinin sağ tarafında açıklık bulunan alana geçip uzun bir yemek molası verip, dinlenmemizin ardından yürümeye devam ettik. Buradan sonra ufak yükselişler dışında hep iniş var. En son kuru dere yatağından geçerek toprak yola çıkarak buradan sonra 4km civarında düz bir yolla saat 16:30’da Adrasan sahile ulaştık. Adrasan sahile giden asfalt yola çıktıktan sonra biraz ileride sol tarafta hayrat çeşmesi bulunmaktadır. Burada su ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Bizde burada su ihtiyacımızı karşıladıktan sonra sahile doğru yürümeye devam ettik. Sahile geldikten sonra, kumsaldaki dereden geçip sahilin sol tarafına doğru giderek orada bulunan tuvaletlere yakın bir konumda durarak burada çadırlarımızı kurmaya karar verdik. Adrasan’ a daha önce geldiğimizde de burada çadırlarımızı kurmuştuk. Sezonun bitmesi nedeniyle bu bölgede çadır kurmak sıkıntı oluşturmamaktadır. Sezon dışının kamp kurmak için bir avantajı olsa da çevrede açık market vs. bulamamak da sezon dışının en büyük sıkıntısı diyebilirim. Sularımızı hayrattan doldurduğumuz için su konusunda bir problem yaşamadık. Yanımızda da yiyeceklerimiz olduğu için marketlerin kapalı olması bizim için bir problem oluşturmadı. Bu durumları göz önünde bulundurunuz. Sahilde çadırlarımızı kurduktan sonra akşam yemeğimizi hazırlamaya başladık. Yemeğimizi yememizin ardından çadırlarımıza girip, dinlenmeye çekildik.

Önerilenler ve dikkat edilmesi gereken durumlar;

• Parkurun Milli Park içindeki girişi kapatılmış. Tırmanış bölgesi Dersane sektörüne giden yoldaki sol tarafta bulunan son kampingin bittiği yerden patikaya girip dik bir çıkışla Likya Yolu’na geçiş yapıyorsunuz.
  • Km olarak kısa ama sürekli çıkış, tepe noktası ve iniş şeklinde olan bir parkur.
  • Parkur üzerinde akan bir su kaynağı yoktu.
  • Biz yanımıza 3 litre su aldık. Bu kadar su bize yetti. Hava durumunu ve sezonu göz önüne alıp kendinize göre su miktarını ayarlayabilirsiniz.
  • Parkurun en yüksek noktasında hizmet veren çadırdan bir çay ocağı benzeri bir yer var. Burada çay, su vb. içecekler temin edebilirsiniz.
  • Yol üzerinde herhangi bir yerleşim alanı yoktur.
  • Adrasan’a indikten sonra parkurun son 3-4 kmsi toprak yoldan ve düz şekilde devam etmektedir.
  • Adrasan’ın sahile giden asfalt yoluna çıktıktan sonra biraz ileride sol tarafta akan ve kullanılan bir hayrat mevcut. Buradan su ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.
  • Sezon dışı olması nedeniyle sahile yakın marketler kapalıydı.
  • Biz çadırla konaklama yapıyoruz. Çadırımızı sahilde bulunan çaydan geçerek sol taraftaki tuvaletlere yakın bölgeye kurduk.
  • Adrasan’da birçok kamping, apart ve pansiyon bulunmaktadır. Siz kendinize uygun yerlerde konaklayabilirsiniz.
  • Sahildeki tuvalet ve duşlar kullanılmaktadır. Temiz durumda bulunan tuvaletleri sizler de temiz kullanınız.
  • Sahilde birçok noktada çöp kutusu bulunmaktadır. Lütfen çöplerinizi çevreye değil, çöp kutularına atalım.
  • Parkur çok net şekildedir ancak yine de yanınızda GPS ve telefonda Wikiloc uygulamasının olmasını tavsiye ederim.
  • Parkur; patika, kuru dere geçişi, toprak yol ve asfalt içermektedir.

Rotanın wikiloc kaydı;

1. Gün – Adrasan – Gelidonya Feneri – Karaöz

Bu tarihlerde Adrasan’da güneşin doğduğunu daha önceden de bildiğimiz için saat 06.45 gibi uyanarak güneşin doğuşunu izleyip, anın tadını çıkardık. Güneş yükselmeye başladıktan sonra kahvaltımızı yapıp, çadırlarımızı toplayarak 09:30’da Adrasan sahilden yürümeye başladık. Yol için suyumuzu lavabo çeşmelerinden doldurduk. Bu çeşmelerdeki suyun şebeke suyu olduğu öğrendiğimiz için, hayrata yürümeye gerek duymayarak ihtiyacımızı buradan karşıladık. Bugünki parkurumuz uzun, inişli ve çıkışlı şeklinde. Adrasan sahilden içeriye doğru yürümeye başladıktan sonra çok ilerlemeden bir otelin dışında hayrat çeşmesi bulunmaktadır. Daha yolun çok başında olduğumuz için durmadan toprak yoldan yürümeye devam ettik. Bir sonraki su kaynağı arı kovanlarının da bulunduğu, toprak yolun biterek parkurun patikaya döndüğü yerdeydi. Su kaynağı bu mevsimde sıkıntısız şekilde akmaya devam ediyordu. Burada su takviyesi yaptıktan sonra yürümeye devam ettik. İlk tepenin zirvesine yakın son bölüm oldukça dik ve yorucuydu. Bu tepeye geldikten sonra uzun bir mola verdik. Bu mola dışında ara ara sürekli olarak molalar vermeye devam ettik. Tepeyi aştıktan sonra inişle yolumuz devam edip, inişin bitmesinden sonra ufak bir çıkışla birlikte hafif eğimle devam eden parkurda yürümeye devam ettik. Ardından günün son tepesini aşmak için yokuşa başladık. Bu yokuşun ardından başlayacak olan iniş bizi Gelidonya Fenerine götürecek. Bu çıkışın son 200-300 metresi inanılmaz dik bir şekilde devam ediyor ve bu çıkış bizleri biraz yordu. Çıkışın bitmesine yakın çok güzel bir manzara noktasına geldik. Burada biraz dinlenip, manzaranın keyfini çıkardık. Manzara noktasından sonra biraz daha çıkışın ardından, inişe başladık. Artık Gelidonya manzarasını görmeyi bekliyoruz ve sonunda Gelidonya Feneri ve adalar manzarası karşımızda. 16:30 gibi Gelidonya Fenerine geldik. Burada yarım saat kadar dinlenip, manzarasının tadını çıkartıp, fotoğraflarımızı çekilmemizin ardından yolumuza devam ettik. Gelidonya Fenerinin oldukça popüler bir yer olmasından dolayı bölge oldukça kalabalıktı. Günübirlikçiler, yürüyüşçüler, kampçılar her yerdelerdi. Buradan sonra Karaöz’e 9km kadar bir yol daha bulunmaktadır. Fener’den sonra patika inişi 2km kadar sürmekte, sonrasında toprak yola, inilmektedir. Toprak yoldan itibaren ufak ufak inişli, çıkışlı şekilde devam eden yoldan ilerleyerek yolumuza devam ettik. Toprak yoldan ilerlerken solumuzda batan güneşi izlemeyi ihmal etmedik. Gelidonya Feneri’nden 3-4 km kadar sonra yolun sol tarafında su kaynağı olarak hayrat çeşmesi bulunmaktadır. Bu çeşme bize çok iyi geldi. Çünkü, taşıdığımız sular(3lt) bitme noktasına gelmişti. Burada yeterli suyumuzu doldurup, tüketmemizin ardından yolumuza devam ettik.  Su kaynağından sonra güneşinde batmasının ardından 4km kadar yolu karanlıkta inmeye devam ettik. 19:15 gibi Karaöz sahilde bulunan aracımızın yanına geldik. Buraya geldikten sonra hızlı bir şekilde akşam yemeğimizi yapmaya başladık. Sahilde 2 tane market bulunmaktadır. Buralardan su ve diğer ihtiyaçlarımızı karşıladık. Yemeğimizi yememizin ardından keyifli bir şekilde oturmaya ve dinlenmeye başladık, sonrasında çadırlarımızı aracımızın yanına kurarak dinlenmeye çekildik.

Rotanın wikiloc kaydı;

2 gün olarak planladığımız, çok güzel bir yürüyüş faaliyetinin sonuna geldik. Kış mevsiminde olan Göynük – Geyikbayırı parkurunda görüşmek üzere.

Önerilenler ve dikkat edilmesi gereken durumlar;

• Sahilde açık market olmadığı için su ihtiyacınızı lavabolardaki çeşmelerden veya 400-500m kadar geride bulunan hayrat çeşmesinden temin edebilirsiniz.
  • Parkura başladıktan sonra sahilden içeriye girip yürümeye başladıktan sonra sol tarafta bir hayrat çeşmesi ile birlikte 2km kadar ileride toprak yolun bitip, patikanın başladığı ve arı kovanlarının da olduğu alanda akan su kaynağı bulunmaktadır. Bu mevsimde çeşme akıyordu.
  • Bu su kaynağından sonra Gelidonya Fenerini geçip toprak yoldan devam ederek sol tarafta bulunan hayrat çeşmesine gelinceye kadar herhangi bir su kaynağı bulunmuyor. Bu mesafeyi göz önünde bulundurarak yanınıza yeterli miktarda su alınız.
  • Biz 3’er lt su taşıdık. 4lt daha yeterli olabilirdi ancak kamp ve yemek yüklerimizle birlikte daha fazla ağırlık olacağı için 3 lt suyu idareli kullandık ve yetti.
  • Yol üzerinden herhangi bir yerleşim alanı bulunmamaktadır.
  • Parkur üzerinde çeşitli manzara noktaları bulunmaktadır. Buralarda manzaraların tadını çıkartabilirsiniz.
  • Karaöz Sahil’ de 2 tane market bulunmaktadır. Su vb. temel ihtiyaçlarınızı buralardan karşılayabilirsiniz. Bu mevsimde açıklardı.
  • Biz çadırlarımızı sahil kenarında bulunan toprak otopark alana kurduk. Sezon dışı olması nedeniyle bir sıkıntı oluşmadı. Sezonda muhtemelen buralarda çadır kuramazsınız.
  • Karaöz Sahilde yolun karşısında bulunan tuvaletleri kullanabilirsiniz. Bölgede çok fazla çöp kutusu da bulunmaktadır. Lütfen çöpünüzü çöpe atınız ve çevreye atmayınız.
  • Karaöz’de kamping, bungalov ve pansiyonlar bulunmaktadır. Buralarda da konaklama yapabilirsiniz.
  • Karaöz sahilde kalmak istemezseniz Korsan Koyu bölgesinde de birçok pansiyon ve kampingler mevcuttur. Buraları da değerlendirebilirsiniz.
  • Parkur sürekli iniş, çıkış içermektedir ve biraz uzundur. Tüm bunları göz önünde bulundurarak zamanınızı iyi planlayınız.
  • Parkurun oldukça popüler olmasından dolayı parkurda sayıca fazla kişi yürümektedir ve patikalarda çok net şekildedir. Yine de siz yanınızda GPS veya telefonda Wikiloc uygulamasını bulundurun derim.
  • Parkur; patika, toprak yol ve asfalt içermektedir.

Genel olarak parkur ile ilgili öneriler ve dikkat edilmesi gereken durumlar ise şu şekildedir;

• Olimpos, Adrasan ve Karaöz’de pansiyon, kamping ve bungalovlar bulunmaktadır. Çadır dışı konaklama isterseniz buraları değerlendirebilirsiniz.
  • Olimpos – Adrasan arasında su kaynağı bulunmamaktadır ancak Adrasan – Karaöz parkurunun bazı bölümlerinde su kaynakları bulunmaktadır.
  • Olimpos – Adrasan parkuru için Milli Park içindeki girişi kapatılmış. Tırmanış bölgesi Dersane sektörüne giden yoldaki sol tarafta bulunan son kampingin bittiği yerden patikaya girip dik bir çıkışla Likya Yolu’na geçiş yapıyorsunuz.
  • Olimpos – Adrasan etabındaki tepe noktaya geldiğiniz zaman burada su, çay vb satılan çadır mevcuttur. Buradan içecek ihtiyaçları karşılanabilir.
  • Karaöz’e toplu taşıma her gün her saatte olmadığı için bu durumu göz önünde bulundurup planlamanızı ona göre yapmanızda fayda bulunmaktadır.
  • Karaöz sahilde ve Olimpos’ta açık market bulunmaktaydı. Ancak Adrasan’da sezon dışında sahile yakın açık market yoktu.
  • Hava durumu oldukça ideal seviyelerdeydi. Yağışsız ve açık bir hava dilimine denk geldik. Hava durumunu takip edip planınızı ona göre yapmakta fayda var.
  • Nisan-Mayıs ve Ekim-Kasım ayları Likya Yolu yürümek için ideal zamanlar denilse de benim için yaz ayları(Haziran-Temmuz-Ağustos) dışında kalan diğer ayların hepsi ideal diyebilirim. Herkesin ideali, istekleri farklı olabilir. Siz tercihinizi ne istediğinize göre şekillendirebilirsiniz.
  • Bu bölümün patikaları çok net olmakla birlikte yanınızda ne olur ne olmaz diye Gps bulunmasında fayda var. Gps’iniz yok ise telefonunuza Wikiloc uygulamasını yükleyip oradan da parkuru takip edebilirsiniz. Gps veya Wikiloc olmadan yürümenizi tavsiye etmiyoruz.
  • Yürüdüğümüz parkurlarla ilgili sormak istediğiniz bir şey olursa bize ulaşabilirsiniz.