10-15 Temmuz 2020 Aladağlar (BüyükDemirkazık – KüçükDemirkazık – Bozkaya – Hürtepe – Emler Zirveleri) Faaliyet Raporu

Etkinlik adı                                         : Aladağlar zirve tırmanış faaliyeti

Tarih                                                     : 10-15 Temmuz 2020

Hava durumu                                    : 15-30 derece, hava açık, güneşli ve sıcak

Kamp Alanı                                         : Karayalak kamp alanı

Etkinlikte kullanılan teknik malzemeler;

• Baton, Kask, Emniyet kemeri, Karabina, Prusik, 60m ip,

Demirayaklar Bisiklet dağcılık ve Doğa sporları Kulübü olarak 5 günlük Aladağlar faaliyeti kapsamında, 10 Temmuz Cuma akşamı saat 21:30’da İzmir’den yola çıktık. 11 Temmuz Cumartesi sabahı 08:00 civarında Demirkazık Köyünde bulunan TDF dağ evine geldik. Biraz soluklanmamızın ardından dağ evinin yanından devam eden toprak (stabil) yol ile (yaklaşık 6km) Karayalak kamp alanına ulaştık. Standart araçlar bile Karayalak kamp alanına kadar ulaşabiliyor. Ancak 2-3 yerde sıkıntı oluşabiliyor, o bölgelerde de yavaş ve dikkatli geçmenizde fayda var.

Kamp alanına ulaşmamızın ardından çadırlarımızı kurarak biraz dinlendik. Öğle saatlerinde kalkıp bir şeyler yedikten sonra yüksekliğe de uyum sağlamamız açısından biraz gezinti yürüyüşü yapıp ardından kamp alanına geri döndük. İlk zirve faaliyetimiz Büyük Demirkazık olacak. Akşam yemeğimizi yememizin ardından zirve için dinlenmeye geçtik.

Büyük Demirkazık Dağı (12 Temmuz 2020)

Gece 03:00’te kalkarak zirve için son hazırlıklarımızı yapıp, 04:00’te hazır şekilde dışarıya çıktık ve yürüyüşe başladık. Karayalak kamp alanının yanından devam eden traktör yolunu takip ederek Narpuz boğazına devam ettik, buradan 2. Narpuza devam ettik. Buradan ilerleyerek Kızılçarşak denilen oldukça dik eğimli ve çarşak zeminli alana geldik. Oldukça zorlayıcı olan Kızılçarşağı çıktıktan sonra dağın güney geçidinde yarım saatlik bir mola verip yolumuza devam ettik. Klasik rota tabir edilen külahtan dikkatli şekilde tırmanarak 11:30 civarında zirveye ulaştık. Zirvede dinlenmemizin ve fotoğraflarımızı çekilmemizin arından inişe geçtik. İnişimizde 3 ip inişi yapıp son etapta da serbest şekilde dikkatli olarak inerek, yine çıktığımız kızılçarşak – 2.Narpuz – 1.Narpuz üzerinden saat 20:00 civarında kamp alanına ulaştık. Oldukça yorgun olmamıza rağmen hızlıca bir şeyler hazırlayıp, yedikten sonra yarınki zirve faaliyeti için dinlenmeye geçtik.

Küçük Demirkazık Dağı (13 Temmuz 2020)

Gece 04:00’te kalkarak hazırlanmaya başladık. 5:00’te hazır şekilde çadırlarımızdan çıkıp, araca bindik. Kamp alanından pikap tarzı araç ile Arpalık bölgesine hareket ettik. Arpalık’tan Cımbar boğazı üzerinden Tekepınarı mevkiinden ilerleyerek Küçük Demirkazık Dağının doğu baca rotası için dik şekilde yükselmeye başladık. Patika bittikten sonra kısa 7-8 metre kadar 2 derecelik bir tırmanış yapıp, ardından 3 derecelik slap bir yüzeyi tırmandık(bu yüzeyi tırmanırken sol tarafında bulunan çatlak hattını kullanın). Ardından 5 metrelik bir yan geçiş yaparak, yer yer oldukça daralan baca bölgesinden tırmandık. 12:00 civarında zirvedeydik. 45 dakika kadar zirvede dinlenip, fotoğraflarımızı çekilmemizin ardından inişe geçtik. İniş için güney baca rotasını kullandık(Küçük Demirkazık klasik rotası). Normal şartlarda bacaya kadar serbest inecekken çok fazla taş olması nedeniyle bacaya kadar da iple indik. Ardından bacadan da 2.  İp inişimizi yaparak Apışkar Vadisi üzerinden Arpalık bölgesine geldik. Burada bizi bekleyen aracımıza binerek 20:00 gibi Karayalak kamp alanımıza geldik. Hızlıca bir şeyler hazırlayıp, yedikten sonra yarınki zirve için dinlenmeye geçtik.

Bozkaya – Hürtepe – Emler (14 Temmuz 2020)

Gece 04:00’te kalkarak hazırlanıp 05:00’te yürüyüşümüze başladık. Yine kamp alanının yanındaki traktör yolunu takip edip, 1. Narpuz’a doğru ilerledikten sonra sağ tarafta bulunan dipsiz vadi(kör vadi/boğaz) üzerinden uzunca ve dik bir çıkış ile Bozkaya zirveye ulaştık, buranın ardından sırt hattını takip ederek önce Hürtepe, sonrasında Emler Zirveye ulaştık. Emler zirvenin manzarası müthiş diyebilirim. İnişte Emler’in klasik rotasını kullandık. Emler zirveden Çelikbuyduran geçidine kadar koşarak iniş sağladık. Burada biraz soluklandıktan sonra yarı koşar yarı yürür şekilde hızlıca inişimize devam edip 2 saat kadar bir sürede Karayalak kamp alanımıza geldik. 3 günlük zirve faaliyetimizi bitirerek dinlenmeye geçtik.

Dikkat edilmesi gerekenler ve öneriler;

• Büyük Demirkazık ve Küçük Demirkazık zirveleri teknik zorluk içeren zirveler olduğu için profesyonel değil iseniz, kesinlikle tecrübeli kişilerle birlikte çıkınız, tecrübesiz kişiler ile bu zirveleri denemeyiniz.
  • Her 2 zirve içinde ortalama 5 kişiye 1 tam ip düşecek şekilde hesap yaparak ip taşıyınız. (İnişlerin daha hızlı olması için)
  • Karayalak kamp alanında su bulunmaktadır. Alt ve üst tarafta 2 tane kamp alanı bölgesi bulunmaktadır. Alta taraftaki kamp alanında tuvalet vardır. 2100 metrede tuvalet bulduğunuzda lütfen onu temiz kullanınız.
  • Bu kamp alanları bölgenin yerel halkı tarafından yeşillendiriliyor. Dilerseniz katır, traktör ve araç hizmeti de vermektedirler.
  • Bölge Milli Park olduğu için kamp için belli bir ücreti bulunmaktadır. Uzun süreli kalacak iseniz Milli park görevlileri ile bu durumu konuşmanız halinde sizlere yardımcı olacaklardır.
  • Karayalak kamp alanına kadar araba rahatlıkla gelmekle birlikte 2-3 bölgede sıkıntı var. o bölgelerde de yavaş ve dikkatli olursanız herhangi bir problem kalmamaktadır.
  • Araçla kamp alanına gelenler, lütfen getirdiğiniz yiyecekler vs nin çöplerini de yanınızda götürerek köydeki/dağ evinin yanındaki çöp kutularına atabilirsiniz.